Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Marketing Strategy Proposal for a Company Entering a Foreign Market
Navrátil, Vojtěch ; Petr, Aleš (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
Diploma thesis deals with a proposal of a marketing strategy of a company Alza.cz a.s. while undertaking a foreign expansion to a Polish market. The proposal is a reaction on a dominant position of the company on the Czech market and it tries to find a suitable way for organization's further development. The thesis includes an evaluation of both internal and external organization's environment, which is supported by suitably used analysis. The final proposal is based mainly on the presented analysis, it suggests steps which needs to be undertaken in order to successfully penetrate into the market and it also encompasses a simplified financial plan for a first year of company's presence on the market.
Marketing Strategy of Chosen Company
Svatý, Marek ; Navrátil, Vojtěch (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
This diploma thesis deals with the proposal of an international marketing strategy for the English company Gourmet Burger Kitchen, which would like to expand to foreign markets. The work is divided into three main parts. The first part explains basic marketing concepts, determines the elements of marketing strategy and deals with the theoretical knowledge of individual methods and analyzes. Then, both internal and external business environment is evaluated using these analyzes. Another part of the diploma thesis deals with the GBK itself, its development and the services it provides to its customers. In the last part, the author summarizes the analysis of the company's entry into the Czech market, its objectives and possible strategies.
Marketing Strategy of Chosen Company
Svatý, Marek ; Navrátil, Vojtěch (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
This diploma thesis deals with the proposal of an international marketing strategy for the English company Gourmet Burger Kitchen, which would like to expand to foreign markets. The work is divided into three main parts. The first part explains basic marketing concepts, determines the elements of marketing strategy and deals with the theoretical knowledge of individual methods and analyzes. Then, both internal and external business environment is evaluated using these analyzes. Another part of the diploma thesis deals with the GBK itself, its development and the services it provides to its customers. In the last part, the author summarizes the analysis of the company's entry into the Czech market, its objectives and possible strategies.
Marketing Strategy Proposal for a Company Entering a Foreign Market
Navrátil, Vojtěch ; Petr, Aleš (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
Diploma thesis deals with a proposal of a marketing strategy of a company Alza.cz a.s. while undertaking a foreign expansion to a Polish market. The proposal is a reaction on a dominant position of the company on the Czech market and it tries to find a suitable way for organization's further development. The thesis includes an evaluation of both internal and external organization's environment, which is supported by suitably used analysis. The final proposal is based mainly on the presented analysis, it suggests steps which needs to be undertaken in order to successfully penetrate into the market and it also encompasses a simplified financial plan for a first year of company's presence on the market.
Příležitost strukturální firmy v zahraniční expanzi na konkrétním příkladu ProfiPoradenství s.r.o
Drahorádová, Jana ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Zralá, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem strukturální firmy a její expanzí na ruský trh. Popisuje princip fungování strukturální firmy, její příležitosti a rizika. Na příkladu vybrané firmy ukazuje možné vstupy firmy na trh zahraniční země a následně popisuje ruský trh a jeho obchodní principy. V závěru práce se věnuje informacím a osobním názorům vrcholných manažerů v daném odvětví.
Vstup firmy na zahraniční trh
Janečková, Petra ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Drozen, František (oponent)
Cílem práce bylo analyzovat podmínky vstupu společnosti Holidays Czech Airlines na islandský trh, konkrétně zavedení přímého leteckého spojení z Prahy do Keflavíku. Práce je rozdělena do šesti částí, v nichž postupně věnuji pozornost jak teoretickým předpokladům pro vstup firem na zahraniční trh, tak praktické části. V první kapitole popisuji obecné důvody, které společnost vedou k zahraniční expanzi a související rizika. Dále představuji makroekonomickou analýzu trhu, tzv. PESTEL analýzu, kterou jsem použila k analýze islandského trhu. Druhá kapitola pojednává o jednotlivých formách vstupu na zahraniční trh a jejich výhodách a nedostatcích. Třetí kapitola se už konkrétně týká spolupráce leteckých společností. Praktická část představuje společnost HCA a IEX, zaměřuji se především na zhodnocení společnosti HCA vycházející ze SWOT analýzy. Následující kapitola je věnována spolupráci zmíněných společností. Závěrečná kapitola hodnotí islandský trh na základě výše zmíněné PESTEL analýzy.
Managment in the global economy: opportunities and risks
Neterda, Filip ; Pichanič, Mikuláš (vedoucí práce) ; Spálenka, Daniel (oponent)
The thesis start from general introduction to globalization but its focus is on the following areas: global buying of company inputs (sourcing), expanding on the foreign/global markets (output) and managing the risks associated with globalization (increased competition, foreign currency and raw material/inputs hedge). Overall the thesis is practical in its approach and thus it provides the real applicable approaches in terms of the management in the global economy. Despite these practicalities the thesis also aims at analyzing the more general business environment for global activities of a firm. This is realized in section on economic assessment of the market and evaluation of foreign currency fundamentals.
Expanze ruských podniků prostřednictvím vývozu přímých zahraničních investic
Hýla, Ondřej ; Cibulková, Petra (vedoucí práce) ; Knotková, Vladimíra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá především analýzou přímých zahraničních investic ruských společností. Jejich rostoucí zahraniční investiční aktivita se začala v posledních letech dostávat do popředí zájmu převážně kvůli rostoucím obavám ohledně důvodů a povahy těchto investic. Nejznámějším případem je Gazprom, u něhož se nejčastěji objevují spekulace, zda jsou jeho investice čistě ekonomické povahy, nebo lze u nich vysledovat i stopy politické motivace. Tyto spekulace mají reálný základ, který odráží vývoj ve vlastnické struktuře těchto společností a zaměření jejich investic v cílových zemích.
Managment in the global economy: opportunities and risks
Neterda, Filip Bc. ; Pichanič, Mikuláš (vedoucí práce) ; Spálenka, Daniel (oponent)
The thesis start from general introduction to globalization but its focus is on the following areas: global buying of company inputs (sourcing), expanding on the foreign/global markets (output) and managing the risks associated with globalization (increased competition, foreign currency and raw material/inputs hedge). Overall the thesis is practical in its approach and thus it provides the real applicable approaches in terms of the management in the global economy. Despite these practicalities the thesis also aims at analyzing the more general business environment for global activities of a firm. This is realized in section on economic assessment of the market and evaluation of foreign currency fundamentals.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.